Världens finaste
Haft världens bästa dag med Orlandia! Åkte till stallet tidigt imorse för jag ville släppa ut henne själv och se hur det gick. Inga problem och hon brydde sig inte sp om de andra, hon kommer få gå själv några dagar innan hon släpps ihop med resten av stona. 

Sedan åkte jag till stan för att köpa lite fodertunnor och jäst då hon har haft lite kolikkänningar vid foderbyte. Så tänkte prova jäst då jag läst mig till att det är väldigt bra för "tarmbalansen". Hoppas på att hon äter det bara;) 

Sedan fixade jag lite i stallet och borstade, klippte lite hovskägg och de små Bambi-öronen. Jättefin blev hon och så underbart lugn att ha att göra med! Var lite ryckig med bakbenen när jag försökte tvätta dem för hon har mugg, men det är ju förståeligt :P sen släppte jag henne på banan för jag tänkte att hon säkert vill springa av sig lite... Eller inte! Hon stod som tjuren Ferdinand och åt lite gräs i ena hörnet :P lyckades få henne röra sig lite i trav o galopp i varje varv innan ja gav upp, hon var inte så jäkla pigg som jag var beredd på ;) 
Efter det hängde vi på en stallkompis på promenad runt gården och alla hagar så hon fick se sig om lite, inga problem där heller. Brydde sig verkligen inte om något! Därefter var det utprovning av tecken så nu har hon snart allt hon behöver! Känner mig redan trygg med henne, hon känns väldigt lugn och trygg i sig själv. Planen är att longera och kanske rida henne lite på banan några dagar nu i början och sedan promenera ut så hon vänjer sig vid allt som händer, är lite broar vi måste vänja oss vid att gå över så det inte blir som för mig och Cora =) 



Slooow
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress