Ooups
Slank några  dagar iväg där ja..;) igår blev det bara en prommis med Colan i supervärmen, trodde vi skulle dö -.- 

Men idag har jag varit fett duktig! Första jobbdagen efter semestern o gick upp 04.30 , blöööh.. Följt av 10 timmarspass- tänkte nu sussar ja gott efter jobbet men icke! Var så sjukt varmt så drog hem till mamma och lekte med panda. harlie var med såklart så vi åkte och badade en stund sedan red vi ut med Mozart och comsan och bara busade, det var riktigt kul och välbehövligt :D 

Sen hem och rida Colan på banan, hade diskuterat innan några övningar som skulle vara stärkande för henne då hon inte har någon som helst bärighet. Så tänkte att jag provar dom! 

Red utan sadel till att börja med, min nya cowboy grejj haha! Värmde upp i skritt och trav med att endast flytta henne för mina hjälper, la volter & gjorde halter o sidförflyttningar. När jag sedan tog tyglarna var hon super o ja hade verkligen koll på alla sidor och kände exakt när hon inte gick fram. 

Satte igång med ena övningen ganska direkt. Red då på en volt och vid "A" gjorde jag halt och red sedan framåt med fokus på att hon skulle tänka framåt i alla gångarter. Men halt i varje varv på samma ställe så hon lite lärde sig vad som ska komma, fick även gratis träning av galoppfattning! 

Fokuset var just galoppen, att få henne att förstå "galoppskänkeln" ordentligt och att hon i igångsättningen får "ta i" och gymnastisera sig själv. Och så fort hon fattat så fram fram sedan halt. Lugnt och avslappnat, så jävla fin!

Och va fin hon var i traven efter, kunde bara sitta och "bolla" henne till korta höga kliv samt länga ut till riktigt flygande steg. Även galoppen kom vi ett bra steg framåt med! Länge sen jag fick sån känsla på henne och hon är så sjuuuukt jävla fin när hon går såhär bra!! Bästa ponnyn!!



Cowboy-Björn påväg från hagen, palla gå lix 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress