går bra nu...
Hejhej det går inte så bra för mig just nu! Min telefon har dött helt och har jobbat hela helgen så fullt ös hela tiden -.- Men med Orlandia går det bra! Hon är sjukt lugn och verkar finna sig bra i att ha bytt hem. Sjukt söt är hon, så fort man kommer till stallet gnäggar hon och kommer galopperande.
 
I fredags longerade jag henne på banan, bara så hon fick röra på sig lite, Hon var något piggare och det blev några bocksprång. I lördags hade jag planerat att rida på banan för första gången men regnet bara öste ner så efter några varv på ridbanan med en häst som konstant försökte vända sig mot regnet gav jag upp men var envis nog att ta en ridtur ute iaf. Där dog min telefon... Hon skötte sig iaf jättebra men det fanns inte något som var torrt på någon av oss när vi kom hem igen! Så igår fick hon vila helt, blev bara lite mys och fix i stallet.
 
Men idag var jag uppe igen. Har haft värsta problemen att hitta en sadelgjord som passar, snodde några från mamma men alla var samma storlek visade det sig -130... AAAS mkt för stor! Så fick glida in till hööks och köpa en ny i lördags, kom hem prova... för stor. Hade då köpt en 120, så bytte igår och provade 110 idag och var as nöjd för jag tänkte att idag får jag äntligen rida ordentligt med en sadel som sitter fast! ;) Men nej.... den nådde inte ens nära runt magen?? Åhhh blir så trött. Så red med den där jäkla 130 hopplattan men fick spänna max på båda sidorna.
 
Tog en sväng ut i skogen, klättrade lite och upptäckte lite nya stigar. Sen brände vi över vääärldens största stubbåker på vägen hem. Orlandia var sjuuukt rädd för halmbalarna men frukansvärt slö haha ?? Var beredd på rodeo men fick fan jobba för att hålla igång henne hela vägen x) Men antar att hon blir piggare när hon kommer ifatt med konditionen sen. Drog ner på kraftfodret när hon kom hem till mig eftersom hon var så sjukt pigg där nere men ökat på nu igen då hon varit helt kolugn under alla omständigheter (Utom när vi ska rida förbi kossor). Så får se om hon vaknar till liv ;) Hon äter iaf bra än sålänge, ger henne lucern nu med då det är lite svårt att låta henne ha fri tillgång på hö men får helt enkelt se åt vilket håll vikten går åt :) Hon är iaf världens sötaste och jag gillar henne verkligen bara mer och mer för varje dag, känns som vi kommer ha så roligt tillsammans när vi hittat varandra mer =D Tyvärr har jag inga bilder då telefonen tog dom med sig i graven.. :(
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress