Första ridturen
Idag blev det en spontan rid-premiär på Orlandia. Moonlight skulle ut och rida så hängde på dem ut. Hon var så duktig lilla tjejen, gick över bl.a. en bro, och det var inga problem! Däremot vattnet som rann under... OMG! Tror aldrig jag sett så stora näsborrar ;) men det var skönt att ha tryggt sällskap så hon varva snabbt ner sig. Skritta en runda i skogen och på hemvägen var hon helt lugn igen så det var skönt. 

Fick lite tips av en tjej i stallet som ridit in mycket unghästar som tyckte jag skulle träna mycket tempoväxlingar och övergångar på banan så att hon stärker sig blandat med mycket uteritter då. så det ska jag köra på :) vill komma igång nu men svårt att veta hur fort man kan gå fram eftersom hon gått lite periodvis så fick mycket tips av henne så det var jag riktigt tacksam för! Hon hade kanske även en dressyrsadel som ev passade som vi fick låna om vi ville:D Men imorgon tänkte jag longera en stund på banan och ta en promenad efter =D 



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress