Motivationen tillbaka!
Efter en hel helg med hästar, hästar, hästar, så kan jag äntligen säga att jag faktiskt känner mig på rätt kurs med ridandet igen och motivationen att fortsätta träna, var lite confused där ett tag...
 
Började med i fredags efter jobbet så kom Andy och hjälpte mig i stallet samt coachade mig när jag red. Var helt APslut för jag var förkyld och hade gått upp kl 5, ingen Dream-combo direkt men det funkade, jag red helt okej men kände att jag inte riktigt fick någon aha-upplevelse eller gjorde mitt bästa för den delen heller, men ändå lite hjälp i rätt riktning. Tränade på att "hålla" kvar ramen som andy så fint kallar det, eftersom jag alltid släpper så fort hon börjar ta stöd på bettet, så det blir ju lix inte så bra som ni förstår. Men nu har jag lärt mig att ha stöd på tyglarna och förstått att jag kan vara mjuk i handen för det! Höll oss på volten för det mesta och flyttade in och ut, samt ökade steglängden och minskade till små höga energiska steg, men alltid ha kvar samma bjudning framåt och att med så små hjälper som möjligt få henne att lyssna på mig. Gick rätt bra fast jag red som en kratta!
 
Sen på lördagen åkte jag tidigt på morgonen hem till mamma och så red jag Mozart( nya ponnyn) och andy red Comsan på banan, lalla mest runt då det var första gången jag red honom och ja... man måste se honom för att förstå ;) haha så jävla stel häst alltså :o sen åkte vi hem till mig och hoppade 51/2 men Cora, gick superbra hon var så rolig! Men skratta så mycket åt att hon blir helt tom över hindret. Hon suger tag jättefint mot hindret men när man väl lyfter bara dör hon och typ släpar magen i bommarna haha! Sen helt död efter, får kanske hoppa lite oftare så hon kommer på tekniken kan man ju hoppas, och får styrkan att trycka ifrån :P
 
Emelie och Allie sov över hos oss så idag red både jag och panda för henne. Andy började att hoppa Comsan för henne, en jättebra övning jag måste tipsa om senare. Tänkte prova den själv snart med Cora! Det gick iaf skitbra och andy red honom så jäkla bra och lyckades hålla honom så lugn som man nog kan med Comsan ;) Sedan blev det lite " dressyr" för Mozze och mig, så söt häst men usch vad jobbigt det var att rida honom, ville spy flera gånger(CORA I LOVE U) men gick ändå hyffsat för oss ;)
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress