Back on track
Yes kände mig lite bättre igår så pallrade mig till stallet och longerade Colan iaf, som var på ypperligt humör. Värsta rally humöret, en dags vila gjorde henne tydligen Lite för gott :P hon var fin ändå, lite spänd dock men skötte sig väldigt bra med tanke på allt runt omkring, blåsigt och stora maskiner som kör runt och väsnas. Så hon vänjer sig nog snart :)

Idag blev det en snabb uteritt innan jobbet för jag söla mig lite på morgonen.  Hon var ss äcklig och flög hit och dit, var rädd för precis allt och det var antingen full fart framåt eller tvärnit... Kom inte direkt till någon ridning. Så när jag kom hem igen kände jag att jag inte var nöjd så red några varv på banan så iaf jag fick en bra känsla. Det fick jag. 

Försökte tänka på att min innerhand inte skulle lägga sig i och låta henne gå fram samt att min vänstra skänkel skulle vakna till liv och börja arbeta igen :P hon blev riktigt bra i höger varv efter en stund, gick på bra framåt med stöd på yttern. Tränade att sakta farten men behålla samma energi framåt och bara "studsa" henne till högre och kortare steg. Sen länga och behålla stödet, var skitfin! Även galoppen var kanon men känns att jag inte ridit dressyr på länge, var as stel och rak som en jäkla pinne så blir lite mer lösgörande arbete nu i fortsättningen! 



Här kommer lite bilder på stallet oxå som jag tog idag :)

Här är Coras och en till häst kompis Box. Vi har nästan som en egen hörna av stallet som jag gillar jäkligt mkt;) lonely wolf! 


"Stora stallet" , trivs jättebra, trevliga och ordningsamma allihopa i stallet :) 


Lilla sto-flocken:) 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress