#svårtatthittapårubriker
Hellu again!
Idag har Cora & Comsan varit hos hovslagaren och min ponny betedde sig helt hemskt! Det tog ungefär 5min innan hon lessna och försökte göra allt för att lilla tjejen som skodde henne skulle bli rädd och låta bli henne... Ville vrida öronen av henne! Usch aldrig sett henne bete sig så. Vet inte hur jag ska träna bort det heller... Ta med pallbockar från garaget och träna med kanske ;)
 
 
De var iaf stjärnor idag att lasta, båda två har trilskats lite och testat en del men idag gick de rätt in och var jättelugna trots att vi bara lasta av en, jätteskönt att all träning med att de ska kunna vara ifrån varandra har gett resultat! De är så besatta av varandra, sämsta med att bara ha två hästar.
 
När vi kom hem skritta jag och mamma ut en sväng, första uteturen med båda hästarna på typ 6 mån!! Så underbart, vad jag saknat det. Cora fick gå på en stor trafikerad  väg för första gången och det gick väldigt bra, ska bara fortsätta träna med trygga Comsan som sällskap så är det nog inga problem att få henne trafiksäker.
 
Sedan red jag i hagen en stund, den är jäkligt bra utformad med platta områden och en liten kulle som är skitbra att träna igångsättningar i! =D Cora frustade som satan och tyckte det var as jobbigt men vad fin hon blev. Gjorde även skänkelvikningar "på sidan" ner och uppför backen, det gjorde att hon verkligen fick tänja ut stegen och hon blev jättemjuk efter det!
 
Det är så jäkla härlig känsla att utan att dra ihop hästen, lyckas på nästan helt långa tyglar få henne att verkligen jobba under sig och trava på stället med fin bjudning framåt (aaa) Dö lycklig, så nu ska ja rida i hagen varje dag! haha nädå, men kul när det går framåt & så fort med! Kollade på bilder från henne i början av sommaren och shit vad långt vi kommit redan tack vare bästa dressyrtränaren Katarina!! Förut ville jag bara hoppa och nu kan jag sitta och experimentera dagligen hur hästen reagerar om jag ändrar tex. min sits eller min skänkelgivning och det är så himla häftigt & motiverande! 
 
Jättestolt över henne idag men känner verkligen skillnaden nu mellan ridbanan och hagen, motorn saknas och det är väll därför hon krånglar så mycket på ridbanan...
Imorgon ska syrran hjälpa mig, kanske blir några språng med ponnyn, blev lite sugen efter jag läst Tyra's blogg om tips på hoppövningar! ;) ska tvinga syrran fota också =D So long!
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress