Nya pics =D
Idag var syrran med mig ut till stallet och fotade lite när jag red!
Värmde upp i hagen på samma sätt som igår och avslutade på banan med lite upphöjda cavaletti och galoppbommar. Syftet med dagens träning var att träna balansen och aktiv ridning.
 
Här kommer en liten illustration på övningen med galoppbommar idag :) Den var väldigt bra för att jag fick kliva ur min "Comfort-zone" och verkligen låta Cora göra jobbet vilket är jätteviktigt sen innan vi börjar hoppa så även hon bygger upp sitt egna självförtroende. Det var även viktigt att vara med och tänka nästa steg eftersom det var väldigt snäva svängar och jag kom verkligen igång och red med min ytterskänkel och insåg vilken skillnad den faktiskt gör!
Kan verkligen rekommendera denna och var noga själv när du rider den att du verkligen gör sakerna där du ska, rid konsekvent och våga ge efter och låta hästen göra jobbet samtidigt som du tränar upp din egen balans. (jag stod i fältsits över serien) Eftersom Cora är väldigt grön inom hoppning så höjde vi bara upp den sista "bommen" men tänkte jag ska pröva samma nästa vecka igen och höja upp så det blir ett hopp med :)  
 
 
 
'
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress