Dressyrträning för Katarina

Hann inte med att blogga igår för det blev så stressigt med träning och sedan kvällsjobb :p

Katarina kom iaf hem till oss för att hjälpa mig med Cora då jag kände att det inte alls gått bra senaste veckan.

vi gick tillbaka några steg för att säkra upp grunderna och fasiken vad bra det kändes!
Och så självklart att inget annat funkar när jag annars inte har henne rundan runt innern och glömmer bort yttern.

Red Kyras ABC med raka linjer och vända för ytterhjälperna. Först på lång tygel så att jag inte börjar fibbla för mkt med händerna och varje gång hon rusa vände jag och red så tills hon blev uttråkad sen kunde vi börja jobba. La handen framför mig och ganska lång tygel sen red jag fram henne till bettet, vilken känsla när man lyckas och så fin i slutet, jobbade henne likadant även i galoppen! Sjukt fin, nu vet jag exakt Vad jag ska sträva efter :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress