Flying pony
Idag lyckades jag övertala syrran att följa med ut till stallet & fota mig lite när jag red. Red skit, fyfan blir så ledsen! Var som att jag glömt bort att jag lärt mig, sån tur var kom syrran och räddade mig. Måste slappna av. slappna av. SLAPPNA AV! Blä blir så spänd och det gör bara henne ännu "springigare" & jag blir för hård i handen. Men på slutet började jag hitta tillbaka iaf, ska försöka komma ihåg det tills nästa gång, måste driva. (Så Julia om du läser det här om ett tag när du inte kan rida igen, SLAPPNA AV & DRIV. rid effektivt)
 
Red en bra övning idag. Ställ bara upp två hinder på varje diagonal & rulla över. Försök hitta takten & bara sitta så hästen själv får känna avståndet & lära sig ta sig an hindret. Mycket bra "terapi" för sånna som mig som är lite fega när det kommer till att hoppa... =D Ska prova den här övningen igen när jag kommit på hur man ska rida igen, kanske det går bättre ;)
 
 
Här kommer iaf några bilder från dagen, mest fail haha Andy & kameran kom inte överrens, & det var såklart när det blev bra språng så blev det ingen bild... lite tråkigt men men ;)
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress