Awesome!
Har tränat nu! Fyfan vad bra det gick, helt chockad själv :O 

Red fram på fältet innan Katarina kom så vi var ready 2 go lix ;) slipper man det där första överskottsenergi-tramset & kan utnyttja lektionen till något vettigare istället ;) 

Kändes riktigt fin när jag red fram iaf , sen när Katarina kom ville hon prova att rida henne själv! Så det fick hon och det var jättekul och nyttigt att se hur hon beter sig från marken och se någon som kan rida reda ut problemen som uppstår :) hon är ju lite maskig och försöker springa ifrån allt men Katarina visade hur jag skulle göra för att få fatt på henne och det känner jag att jag börjar få faktiskt, iaf grunderna börjar sitta nu.

Sedan red vi lite på volten, flyttade ut rumpan och ställde inåt & det har aldrig gått att göra innan, idag .. Tyyp inga problem :) bara jag rider som jag ska.. Förstås. 

Sen fick jag äntligen ÄNTLIGEN göra något annat än att repetera grunderna , skänkelvikning :D woppi! Och sen galopp då flytta in och ut ur volt, öka minska och behålla trycket i henne. 

Katarina var också chockad över förvandlingen sen sist hemma hos henne då vi inte ens kunde fatta galopp och än mindre hålla den ! Så det var roligt att höra, inget negativt idag faktiskt så hoppas jag håller i mig och fortsätter rida som jag ska, det finns hopp även för mig haha ;) 

Nu väntar jag på sadelutprovaren som kommer snart.. Städat hela stallet as noga under tiden och rensat ut gammalt skit , välbehövligt!
Jävla massa skit man har...




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress