Härlig dag!
Helluu! 

Idag var jag ute i stallet för första gången på typ en vecka!! nu har Cora fått vila i snart 1-1,5 vecka, tänkte att jag skulle longera henne en stund idag så hon fick röra sig lite & kolla hur hon rörde sig. Räckte med typ ett varv för att se att hon inte såg kry ut :( skjuter upp ryggen och ser lite ut som hon går på tårna med bakbenen... Så nu blir det nog veterinären iaf.. Kul. 




Red ut på comsan iaf, gick helt okej men var ju så länge sen jag red så ville prova lite nya saker jag lärt mig & som jag vet misslyckats med tidigare. Så blev några provvarv på ridbanan med, fokuserade enbart på mig själv. Sitter jag rakt på hästen, sträcker jag på mig & har helt stilla händer, inget dragande. Rid fram till handen. 

Började med Kyras ABC, perfekt för att få igång mina sega spaghettiben! Körde den i trav & galopp, han kändes skitfin faktiskt!! I galoppen fokuserade jag endast på att han ska vara avslappnad och min inverkan, kändes så himla rund och fin. Inte alls den comsan jag kommer ihåg han som, sjukt hur mycket man faktiskt påverkar en häst fast man inte tror det ;) Det är ju faktiskt vi, ryttare, som behöver träna. Hästträningen hänger ju med som ett plus i kanten bara av att vi gör rätt, så utvärdera & jobba med dig själv! Jag har lärt mig massor av att bara ha det tänket:) 




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress