Har jag äntligen lärt mig rida?
Assåå shiiiet! Vilken känsla jag fick på ponnyn idag då! 

Hon har fått vila nu i helgen så det var en spänd ponny som jag red ut på imorse. Värmde upp i skogen, så underbart härligt att ligga o galoppera på grusvägarna i solsken:D det enda jag koncentrerade mig på var framåtbjudningen, när jag kom till ridbanan sen var hon riktigt fin och väl framme för skänkeln. Red Kyras ABC som jag alltid börjar med för att få koll på alla sidor, sen även i galopp. Kändes kanonfin, nu har jag äntligen insett att jag inte behöver driva hela tiden med kraft för att hon ska hålla galoppen utan har lärt mig rida mer tekniskt & bara se till att hon bjuder framåt själv. När jag når dit, är det inga problem att göra något!

Avslutade med att hoppa några studs åt båda hållen & två bommar på 18m som jag rullade över. Hon kommer nog bli jäkligt rolig att hoppa sen, bjöd som satan till studsen idag haha, första gången hon fattar vad hon ska göra tror jag ;) travade av henne några varv, oh satan så fin hon var! Så jäkla maffig är hon att rida när man rider rätt! Lyckopiller idag :D






Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress